نوشته هایی برای خدمت

نوشته هایی در خدمت انقلاب واسلام که امید است مقبول حضرت حق باشد.

نوشته هایی برای خدمت

نوشته هایی در خدمت انقلاب واسلام که امید است مقبول حضرت حق باشد.

در این سایت ازدست نوشته های بنده و دیگران وهمینطور اخبار و ...استفاده خواهد شد.
محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات
۳۱ خرداد ۹۳ ، ۰۹:۳۷

تفرقه

بسم الله الرحمن الرحیم

((وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَمیعًا وَلا تَفَرَّقوا ۚ وَاذکُروا نِعمَتَ اللَّهِ عَلَیکُم إِذ کُنتُم أَعداءً فَأَلَّفَ بَینَ قُلوبِکُم فَأَصبَحتُم بِنِعمَتِهِ إِخوانًا وَکُنتُم عَلىٰ شَفا حُفرَةٍ مِنَ النّارِ فَأَنقَذَکُم مِنها ۗ کَذٰلِکَ یُبَیِّنُ اللَّهُ لَکُم آیاتِهِ لَعَلَّکُم تَهتَدونَو همگی به ریسمان خدا [= قرآن و اسلام، و هرگونه وسیله وحدت‌]، چنگ زنید، و پراکنده نشوید! و نعمت (بزرگِ) خدا را بر خود، به یاد آرید که چگونه دشمن یکدیگر بودید، و او میان دلهای شما، الفت ایجاد کرد، و به برکتِ نعمتِ او، برادر شدید! و شما بر لبِ حفره‌ای از آتش بودید، خدا شما را از آن نجات داد؛ این چنین، خداوند آیات خود را برای شما آشکار می‌سازد؛ شاید پذیرای هدایت شوید.)) (سوره مبارکه آل عمران آیه 103)

امام خامنه ای: ((امروز سرویسهای جاسوسی آمریکا و انگلیس در عراق، در لبنان، در کشورهائی از شمال افریقا و در هر جای دیگری که بتوانند با همه‌ی قوا در حال پراکندن ویروس اختلاف مذهبی‌اند.)) ( پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت کنگره عظیم حج در تاریخ 08/10/85)

امروزه یکی از دسیسه‌های استکبار جهانی به رهبری آمریکای جهان خوار، تفرقه افکنی بین مسلمین است.

آمریکا که می‌داند تنها تفکری که یارای مقاومت در برابر تفکر سرمایه داری و لیبرالیستی این رژیم استکباری را داراست و حتی می‌تواند آن را دچار سرنگونی ابدی کند، اسلام است، امروزه رو به تفرقه افکنی عقیدتی بین مسلمین آورده تا مبادا مسلمانان جهان به ید واحده‌ای تبدیل شوند که نظام سرمایه داری را نابود کنند.

ما اکنون در جهان اسلام شاهد آن هستیم که نه تنها بین شیعه و سنی، بلکه بین خود شیعیان و خود اهل تسنن، با نام دین، علما و بزرگان اسلام و مذاهب اسلامی به طرق مختلف بالاخص شبکه‌های ماهواره‌ای، اختلاف افکنی می‌شود. امام خامنه ای: موضوع وحدت، موضوع یکپارچگی، موضوع یک جهتی دنیای اسلام و موضوع«وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعاً»، که قرآن ما را به آن امر می‌کند، متأسفانه، آن گونه که باید باشد، نیست و این کارِ دشمن است. ملتهای اسلامی مایل به اتّحادند. امّا دشمن تلاش ویژه‌ای برای اخلال در این امر انجام می‌دهد؛ یعنی از طرق مختلفْ سرمایه گذاری مادّی و معنوی مخصوصی برای ایجاد تفرقه می‌کند .۱۳۷۵/۱۱/۲۱ بیانات در دیدار کارگزاران نظام.

به عنوان مثال می بینید که شبکه‌های ماهواره‌ای جمهوری اسلامی ایران و حزب الله لبنان از پخششان جلو گیری می‌شود و لی اشخاص تفرقه افکن نه تنها جلوی شبکهء شان گرفته نمی‌شود، بلکه از ان‌ها پشتیبانی مالی نیز به عمل می آید که از مفتی‌های وهابی که به نام اهل سنت کار می‌کنند و همینطور عبدالله حیدری و یاسر الحبیب که به نام تشیع کار می‌کنند می‌توان نام برد.

ما در این مختصر، به این امر نمی‌پردازیم که این شبکه‌ها چگونه اسلام را به غیر مسلمین معرفی می‌کنند. اگر شخصی خواهان فهمیدن این چگونگی است می‌تواند به عنوان مثال به فیلم‌های قمه زنی که شبکه‌های شیعه نما در روز عاشورا پخش می‌کنند مراجعه کند و ببیند چه تصویر وحشیانه‌ای از تشیع به جهان نشان می‌دهند.

مهم این است که این شبکه‌ها و اشخاصی که به خواست استکبار جهانی در این شبکه‌ها و جریانات فعالیت می‌کنند _که حتی گاها خود هم نمی‌دانند خدمت استکبار می‌کنند_  دو گروه شیعه و سنی را بوسیله بمب باران فکری، غیر از آنچه هستند به یکدیگر نشان می‌دهند. آنان پیروان دو مذهب شیعه و سنی را دشمن یکدیگر نشان می‌دهند و وحدت را امری غیر ممکن جلوه می‌دهند و بوسیله‌ی برخی فرعیات، اصل وحدت را مورد هجمه قرار می‌دهند تا مبادا مسلمین با هم زیر پرچم اسلام ناب محمدی متحد شوند و امت واحدهء اسلامی را تشکیل دهند.

راهکار اصلی مبارزه با این جریان استکباری مسلمان نما، برجسته کردن نقاط اشتراک بین مسلمین است. نقاطی مانند قبلهء واحد، کتاب واحد و پیغمبر واحد. ما اگر از پتانسیل این نقاط استفاده کنیم اشتراکات مسلمین بیشتر خود نمائی می‌کند و این میسر نمی‌شود مگر با همت نخبگان جهان اسلام (اعم از نخبگان حوزوی و دانشگاهی و پیر و جوان در سطوح مختلف) و همچنین با همت رسانه‌های مسلمان (اعم از سایت‌ها، شبکه‌های تلوزیونی و ماهواره‌ای، وبلاگ‌ها، نشریات و ...).

تذکری مهم و قابل توجه: اگر هرچه زودتر اقدام به مبارزه با این جریان صورت نگیرد باید شاهد وقایع ناگواری باشیم که برخی از آن‌ها در تاریخ اسلام شاید بی سابقه یا کم سابقه باشند.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی