نوشته هایی برای خدمت

نوشته هایی در خدمت انقلاب واسلام که امید است مقبول حضرت حق باشد.

نوشته هایی برای خدمت

نوشته هایی در خدمت انقلاب واسلام که امید است مقبول حضرت حق باشد.

در این سایت ازدست نوشته های بنده و دیگران وهمینطور اخبار و ...استفاده خواهد شد.
محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات

۹ مطلب در مرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

مهمترین مطالبه حضرت امام خمینی (ره) در سال 58، فرهنگ است به نحوی که ظاهرا می‌توان گفت ایشان این سال را (یعنی سال اول انقلاب را ) سال فرهنگ نامیده اند در جایی که می فرمایند:((و اما راجع به دولت. در این آستانۀ سال جدید، البته دولت مشکلاتش خیلی زیاد است و من نمی‌توانم بگویم اینها تقصیری در کار دارند؛ اینها همه مشغولند ولی مشکلات زیاد است. باید در این سال جدید عنایت زیاد بشود؛ اول به فرهنگ. اینفرهنگ باید متحول بشود. فرهنگ استعماری فرهنگ استقلالی بشود. باید معلمینی که در این فرهنگ یا در تمام قشرهای اساتید و ـ عرض می‌‌کنم ـ اینها باشد انتخاب بشوند و اشخاص صحیح، سالم. کسانی که جوانهای ما را تربیت صحیح بکنند نه اینکه یک تربیت انگلی بکنند؛ چنانچه تا حالا بنا بر این بوده است که اینها را غربی بار بیاورند، غرب‌زده کنند. باید استقلال داشته باشید؛ باید هیچ توجه نداشته باشید که در غرب چه می‌گذرد. در غرب خیلی بد می‌گذرد! شما گمان نکنید که در غرب خیلی خبر هست، خودشان می‌گویند «در غرب خبری نیست»! خبرها هست لکن خبرهای رشد فکری و رشد انسانی کم است. شما باید مستقل باشید و رشد انسانی پیدا بکنید. بچه‌ها را، جوان‌های ما را رشد انسانی بدهید. دولت باید درست توجه بکند که رؤسایی را که انتخاب می‌کند برای دانشگاه‌ها، برای مدارس، معلمینی را که انتخاب می‌کنند آنها برای تربیت اطفال، اینها باید همه متحول بشود از حال سابق؛ و کسانی که سابق در خدمت اشخاص بیگانه بودند یا در خدمت طاغوت بودند، حالا ثانیاً نیایند و بچه‌های ما را باز به عقب برانند. این هم یک مطلبی است که در فرهنگ بسیار مهم است. و بالاخره باید فرهنگ متحول بشود به یک فرهنگ سالم، به یک فرهنگ مستقل، و یک فرهنگ انسانی.۱۳۵۷/۱۲/۲۹)) ونکته تاسف آور آنجاست که بعد از قریب به 35 سال از این دستور امام (ره) آنقدر در این زمینه کوتاهی کرد‌ه‌ایم که امام خامنه‌ای امسال را سال جهاد فرهنگی و البته اقتصادی اعلام کرده‌اند و متاسفانه عدم مدیریت درست (چه برسد به جهادی) طیف کثیری از مسئولان و مدیران فرهنگی علی رغم این حکم صریح امام خامنه‌ای کاملا مشهود است.

۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مرداد ۹۳ ، ۱۶:۳۲
محمد ره انجام

امام خمینی (ره):((وقتی یک ملت در ماه محرم، سرتاسر یک مملکت، یک مطلب را می‌گویند، شما انگیزه این گریه و این اجتماع در مجالس روضه را خیال نکنید که فقط این است که ما گریه کنیم برای سیدالشهدا. نه سیدالشهدا احتیاج به این گریه‌ها دارد و نه این گریه‌ها خودش ـ فی نفسه ـ کاری از آن می‌آید، لکن این مجلسها مردم را همچو مجتمع می‌کنند و یک وجهه می‌دهند، سی میلیون، سی و پنج میلیون جمعیت در دو ماه محرّم و خصوصاً دهۀ عاشورا، یک وجهه، طرف یک راه می‌روند. اینها را در این ماه محرّم، خطبا و علما در سرتاسر کشور می‌توانند بسیج کنند برای یک مسئله. این جنبۀ سیاسی این مجالس بالاتر از همۀ جنبه‌های دیگری که هست. بی‌خود بعضی از ائمۀ ما نمی‌فرمایند که برای من در منابر روضه بخوانند. بی‌خود نمی‌گویند ائمۀ ما به اینکه هر کس که بگرید، بگریاند یا صورت گریه، گریه کردن به خودش[بگیرد]اجرش فلان فلان است. مسئله، مسئلۀ گریه نیست. مسئله، مسئلۀ تباکی نیست. مسئله، مسئلۀ سیاسی است که ائمۀ ما با همان دید الهی که داشتند، می‌خواستند که این ملتها را با هم بسیج کنند و یکپارچه کنند از راههای مختلف. اینها را یکپارچه کنند تا آسیب‌پذیر نباشند.))



۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مرداد ۹۳ ، ۰۶:۵۸
محمد ره انجام

ای کاش دولت محترم بعد از یک سال از تشکیل خودش بالاخره یک تعریف جامع از اعتدال ارائه بده. بعضیا یه چوب برداشتن به نام افراط و تا حرف می‌زنی انگ افراطی بهت می‌چسبونن حنی اگر  حرف، حرف امام خمینی (ره) باشه.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مرداد ۹۳ ، ۰۱:۲۱
محمد ره انجام
امام خامنه‌ای:((فرض بفرمایید اوج قرون وسطی‏ و تاریکی قرون وسطی‏ چه زمانی است؟ قرنهای دهم و یازدهم و دوازدهم میلادی است؛ یعنی قرنهای چهارم و پنجم و ششم هجری؛ یعنی اوج شکوفایی علمیِ کشورهای اسلامی و در رأس همه ایران؛ یعنی قرن ولادت و زندگی ابن‏سینا و رازی و فارابی و دیگران. همه این شخصیتهای بزرگ، آفتابهایی هستند که از این طرف دنیا تابیدند.... ابن‏سینای پزشکی که کتاب «قانون»اش تا اندکی پیش - یعنی بعد از هزار سال - در اروپا به عنوان یک منبع در دانشگاهها مورد مراجعه بوده، یک عالم دینی است؛ آدمی است که در عرفان می‏نویسد، در فلسفه هم می‏نویسد. فارابی و دیگران هم همین‏طور بودند.۱۳۷۸/۰۷/۱۹))
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ مرداد ۹۳ ، ۲۲:۰۰
محمد ره انجام
حسن باقری در عملیات فتح‌المبین:

هدف‌هایی که در دفاع تعیین شده، اول از همه انهدام نیروی دشمن است. یعنی ما هدف‌مان از عملیات این بود که دشمن باید نیروش منهدم بشود.. تصور بر این که تا زمانی که نیروی عراق که حافظ این نظام دیکتاتوری است متلاشی نشود، ما نمی‌توانیم امیدوار باشیم که عراق راهش باز بشود و صدام سقوط بکند و جمهوری اسلامی در عراق شکل بگیرد؟ این است که اولین هدف در حملات، انهدام نیروی دشمن است و در این انهدام البته بیشتر هدف اسیر گرفتن است تا کشتن افراد عراقی، چون ما هیچ راضی به این کار نیستم و اگر که یک نفر اسیر بشود خیلی مطلوب‌تراست برای ما تا اینکه کشته بشود که بعداً بشود ازش استفاده کرد.

منبع:www.hasanbagheri.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ مرداد ۹۳ ، ۱۰:۴۷
محمد ره انجام


تاکی جلوی بینی خود را ببینیم؟ بسیجی باید به خود آمریکا تهاجم فرهنگی کنیم. مرد راهی بسم الله...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ مرداد ۹۳ ، ۰۱:۱۰
محمد ره انجام

هشت شوال، 91 سالگرد تخریب بقیع به دست فرقه ضد اسلام و جاهل وهابیت است. شیعه تا کی تحمل می‌کنی دردهایت را؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ مرداد ۹۳ ، ۰۱:۰۸
محمد ره انجام

بسم الله الرحمن الرحیم
گسترش فزاینده‌ فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطاتی بویژه شبکه‌ی جهانی اینترنت و آثار چشمگیر آن در ابعاد زندگی فردی و اجتماعی، و لزوم سرمایه‌گذاری وسیع و هدفمند در جهت بهره‌گیری حداکثری از فرصت‌های ناشی از آن در جهت پیشرفت همه جانبه کشور و ارائه خدمات گسترده و مفید به اقشار گوناگون مردم و همچنین ضرورت برنامه‌ریزی و هماهنگی مستمر به منظور صیانت از آسیب‌های ناشی از آن اقتضا می کند که نقطه‌ی کانونی متمرکزی برای سیاستگذاری، تصمیم‌گیری و هماهنگی در فضای مجازی کشور بوجود آید. به این مناسبت شورای عالی فضای مجازی کشور با اختیارات کافی به ریاستِ رئیس جمهور تشکیل می گردد و لازم است به کلیه‌ی مصوبات آن ترتیب آثار قانونی داده شود.
اعضای حقوقی این شورا عبارتند از: رئیس جمهور(رئیس شورای عالی)، رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس قوه قضائیه، رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، دبیر شورای عالی و رئیس مرکز، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، وزیر اطلاعات، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و همچنین اعضای حقیقی: حجج اسلام و آقایان: دکتر حمید شهریاری، دکتر سیّدجواد مظلومی، مهندس مسعود ابوطالبی، دکتر کامیار ثقفی، دکتر رسول جلیلی، دکتر محمد سرافراز و مهندس علیرضا شاه‌میرزایی می باشند که برای مدت سه سال تعیین می‌شوند.
این شورا وظیفه دارد مرکزی به نام مرکز ملّی فضای مجازی کشور ایجاد نماید تا اشراف کامل و به روز نسبت به فضای مجازی در سطح داخلی و جهانی و تصمیم‌گیری نسبت به نحوه مواجهه فعال و خردمندانه کشور با این موضوع از حیث سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و محتوایی در چارچوب مصوّبات شورای عالی و نظارت بر اجرای دقیق تصمیمات در همه سطوح تحقق یابد. نکات اساسی در مورد وظایف شورای عالی و مرکز فضای ملّی مجازی با تأکید بر توجه جدّی به آن، در پیوست این حکم ابلاغ می‌گردد.
در پایان انتظار دارم، ضمن تسریع در تشکیل مرکز ملّی فضای مجازی، رئیس و اعضای محترم شورا تلاش بایسته را در جهت دستیابی این مرکز به اهداف تعیین شده به کار برند. کلیه دستگاههای کشور موظف به همکاری همه جانبه با این مرکز می‌باشند.
سیّدعلی خامنه‌ای
17/اسفند ماه/1390

۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۲ مرداد ۹۳ ، ۰۶:۱۵
محمد ره انجام

صدام حسین برای تحقیر کردن خلبانان ایرانی در تلویزیون عراق گفته بود: به هر خلبان ایرانی که به 50 مایلی نیروگاه بصره نزدیک شود، حقوق یک سال نیروی هوایی عراق را جایزه خواهم داد.

شناسه خبر : 02705 تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
تاثیر «دوران» در قیمت چراغ قوه های عراق

در سال‌های جنگ، صدام حسین برای تحقیر کردن خلبانان ایرانی در تلویزیون عراق گفته بود: "به هر خلبان ایرانی که به 50 مایلی نیروگاه بصره نزدیک شود، حقوق یک سال نیروی هوایی عراق را جایزه خواهم داد"؛ اما 150 دقیقه بعد از مصاحبه صدام، «عباس دوران»، «حیدریان» و «علیرضا یاسینی» نیروگاه بصره را بمباران کردند.
با این عملیات جواب گستاخی صدام داده شد و در حقیقت خود وی تحقیر شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ مرداد ۹۳ ، ۱۲:۰۲
محمد ره انجام