نوشته هایی برای خدمت

نوشته هایی در خدمت انقلاب واسلام که امید است مقبول حضرت حق باشد.

نوشته هایی برای خدمت

نوشته هایی در خدمت انقلاب واسلام که امید است مقبول حضرت حق باشد.

در این سایت ازدست نوشته های بنده و دیگران وهمینطور اخبار و ...استفاده خواهد شد.
محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات

۲ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

روی عن الباقر علیه السلام قال:
مُرُوا شِیعَتَنَا بِزِیَارَةِ قَبْرِ الْحُسَیْنِ «علیه السلام» فَإِنَّ إِتْیَانَهُ یَزِیدُ فِی الرِّزْقِ وَ یَمُدُّ فِی الْعُمُرِ وَ یَدْفَعُ مَدَافِعَ السُّوءِ وَ إِتْیَانَهُ مُفْتَرَضٌ عَلَى کُلِّ مُؤْمِنٍ یُقِرُّ لَهُ بِالْإِمَامَةِ مِنَ اللَّهِ
 از امام باقر «علیه السلام» روایت شده است که حضرت فرمودند:
به شیعیان ما سفارش کنید به زیارت قبر حسین بن علی «علیهما السلام» بروند! «مُرُوا شِیعَتَنَا بِزِیَارَةِ قَبْرِ الْحُسَیْنِ «علیه السلام»». «مُرُوا شِیعَتَنَا»، یعنی به آن‌ها تذکّر بدهید، به آن‌ها امر کنید که به زیارت بروند. حضرت در این روایت سه اثر برای زیارت قبر امام حسین «علیه السلام» بیان می‌فرماید:
اوّل؛ اگر کسی به زیارت قبر امام حسین «علیه السلام» برود، بر روزی او افزوده می‌شود. زیارت قبر امام حسین «علیه السلام» وسعت رزق می‌آورد، «فَإِنَّ إِتْیَانَهُ یَزِیدُ فِی الرِّزْقِ».
دوم؛ زیارت قبر امام حسین «علیه السلام» طول عمر می‏آورد، «وَ یَمُدُّ فِی الْعُمُرِ».
سوم؛ انسان را از پیشامدهای ناگوار حفظ می‏کند، «وَ یَدْفَعُ مَدَافِعَ السُّوءِ.
این‌ها آثار مادّی زیارت قبر امام حسین «علیه السلام» است که زائر قبر حضرت، در این عالم به آن‏ها نائل می‏شود. این آثار غیر از آثار معنوی مطرح شده در روایات دیگر است؛ به طور مثال در برخی روایات ثواب هر گام در راه زیارت قبر امام حسین «علیه السلام» برابر حجّ و عمره عنوان شده است. آثار معنوی زیارت قبر امام حسین «علیه السلام» را فقط خدا می‏داند، ما نمی‌توانیم آن را اندازه‌گیری کنیم.
منبع:http://mojtabatehrani.ir/
بحارالانوار ج98 ص3 – وسائل الشیعه ج14 ص413
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مرداد ۹۴ ، ۱۶:۲۴
محمد ره انجام

بسم الله الرحمن الرحیم

جریان نفاق که در زمان حیات مبارک رسول الله (ص) در جامعه‌ی اسلامی به وجود آمد، بعد از شهادت رسول الله (ص) با کودتای سقیفه به تعبیر امام خامنه ای ((پایه های جامعه ی انسانی را که رسول الله (ص) بنا نهاده بودند را ویران کردند)) و با کنار زدن انسان کامل، یعنی امیر المومنین (ع) از مقام تدبیر و رهبری جامعه اسلامی، مسلمین را دچار یک جریان تحمیق و جهل مرکب کردند. جریانی که به سمت نابودی اسلام در حال حرکت بود و در این شرایط سیدالشهدا (ع) راهی بجز قیام آن هم قیام خون بر شمشیر، برای اصلاح امت رسول الله (ص) نیافتند. که این حرکت باعث بیداری عقل جمعی و وجدان اجتماعی مسلمین شد. در این قیام، نکات مهمی نهفته است که ان‎شاالله در مطالب بعدی به آن پرداخته خواهد شد.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مرداد ۹۴ ، ۱۵:۵۹
محمد ره انجام