نوشته هایی برای خدمت

نوشته هایی در خدمت انقلاب واسلام که امید است مقبول حضرت حق باشد.

نوشته هایی برای خدمت

نوشته هایی در خدمت انقلاب واسلام که امید است مقبول حضرت حق باشد.

در این سایت ازدست نوشته های بنده و دیگران وهمینطور اخبار و ...استفاده خواهد شد.
محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات

بیروت - ایرنا - تنها نیمی از مناطقی را که گروه تروریستی تکفیری داعش در عراق اشغال کرده بود، امروز در اشغال آن باقی مانده است و قبل از نخستین حمله های هوایی به اصطلاح ائتلاف بین المللی، تغییرات سیاسی و تحولات میدانی در صحنه عراق شروع شده بود.

به گزارش ایرنا،پایگاه اینترنتی شبکه المنار لبنان روز جمعه گزارشی را از حضور سردار سرلشکر« قاسم سلیمانی » فرمانده سپاه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نقش برجسته او در شکست های مستمر گروه تروریستی تکفیری داعش و پیروزی های ارتش و نیروهای مردمی عراق منتشر کرد.

در ادامه این گزارش آمده است: چهره ای که از داعش بعداز سقوط شهر موصل ترسیم شد، آن را یک وحشی که امکان شکست دادن آن وجود ندارد، نشان می داد.

اما موفقیت های میدانی بدور از هیاهوهای رسانه ای مانند تامین امنیت بغداد و حومه آن، سامرا و الدجیل و بلد ، آزادسازی تلعفر ، آمرلی و سلیمان بیک و بخش های وسیعی از استان صلاح الدین، این چهره جعلی را فاش کرد و نشان داد که این وحشی در میدان مبارزه و نبرد فقط یک « ببر کاغذی » است.

دهم ماه ژوئن 2014 ( 20 خرداد ماه 93) موصل عراق سقوط کرد و « ابومحمد العدنانی» سخنگوی داعش از عناصر این گروه خواستار حرکت بسوی بغداد شد.

شبکه ماهواره ای سعودی « العربیه» که جنگ روانی داعش را برعهده داشت در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد که در منطقه ای واقع در شمال فرودگاه بین المللی بغداد درگیری هایی سخت شروع شده و چند گلوله خمپاره به ساختمان اصلی فرودگاه اصابت کرده است.

العربیه افزود: دولت عراق مجبور به برقراری اقدامات شدید امنیتی و لغو پروازها شده است.

«سعد معن» سخنگوی عملیات بغداد این ادعاها را تکذیب کرد.

در 13 ماه ژوئیه مقامات عراقی اعلام کردند که توانسته اند یک برنامه امنیتی جدید را برای حمایت از بغداد پایتخت عراق اجرا کنند و این اعلام همزمان با فتوای مرجعیت برای جنگ مسلحانه با تروریست ها بود.

بعداز آن مقامات عراقی اعلام کردند که « ابتکار عملی را آماده کرده و بزودی برای طرد عناصر داعش آغاز می شود».

چگونه امور تغییر کرد و میز بر سر داعش فرود آمد؟



** سردار قاسم سلیمانی در بغداد

منابع آگاه و نزدیک به میدان نبرد در عراق به المنار گفتند که چند ساعت بعداز سقوط موصل، یک هواپیمای ویژه در فرودگاه بغداد فرود آمد که مسافر آن سردارسرلشکر« قاسم سلیمانی» فرمانده نیروهای سپاه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و کارشناسان نظامی ایرانی و لبنانی بودند.

دربغداد فرمانده های گروه ها و نیروهای مردمی در انتظار ورود هیات ایرانی بودند.

از جمله این گروه ها که برای مبارزه با اشغال عراق توسط آمریکا تشکیل شده اند،عصائب اهل الحق، گردان های بدر ، حزب الله عراق ، سید الشهداء(ع) ، امام علی (ع) و جریان الرساله بودند.

نیروهای عراقی در آمادگی کامل بودند و برخلاف آنچه که برخی رسانه های بین المللی با هدف تسویه حساب های سیاسی با دولت عراق شایع کردند، ارتش عراق فرونپاشیده بود و بویژه لشکرهای طلایی و دستگاه مبارزه با تروریسم در آمادگی بسر می برند وهمه منتظر تصمیم برای شروع نبرد بودند.

درهای اردوگاه ها برای استقبال از داوطلبان و آموزش نظامی آنها قبل از ورود به میدان نبرد که هزاران نفر بودند و به فتواهای مراجع پاسخ مثبت داده بودند، بازشدند.

منابع المنار روایت می کنند که گردان ها نیروهای عراقی در محورهای درگیری مستقر شدند و توانستند به پیروزی های مهمی دست یابند و شکست های سنگینی را بر داعش وارد کنند.

« محمد النسر» خبرنگار المنار می گوید که از رزمندگان عراقی درباره سردار سلیمانی بسیار شنیده است.

یک رزمنده عراقی درباره چگونگی فرماندهی جنگ برای آزادسازی راه سامرا به بغداد گفت: فرماندهان گروه ها با سردار سلیمانی در تماس دائم بودند و او نیز از طریق بی سیم با آنها در تماس بود و در کنار رزمندگان در صحنه نبرد های بسیار سخت حضور می یافت و تحرکات آنها را بسوی خطوط دشمن اداره و فرماندهی می کرد، حضورش بسیار آرام و اطمینان بخش و دلگرم کننده بود و در بحبوحه نبرد سر وقت نمازش را اقامه می کرد.

یک رزمنده جوان دیگر گفت: سردار سلیمانی هنگام حضورش در محل اقامت ما فقط 3 ساعت استراحت کرد، نماز صبح را اقامه و نوار خبرهای شبکه های تلویزیونی بویژه المنار را در چند دقیقه مشاهده کرد و قبل از خروج با « خالد مشعل» رییس دفتر سیاسی جنبش حماس و «بارزانی » در کردستان عراق تلفنی صحبت کرد.



** جنگ سیاسی آمریکا علیه نوری المالکی

در این اثنا که بسیج نیروهای مردمی عراق وارد نبرد علیه تروریسم شده و به آن خسارت های زیادی وارد کرده بودند، آمریکایی ها مشغول جنگ سیاسی علیه «نوری المالکی» نخست وزیر وقت عراق که ائتلاف تحت رهبری او توانسته بود اکثریت کرسی ها را در مجلس بدست آورد، بودند.

عراق از آمریکا درخواست کرد که علیه مواضع تروریست ها حمله هوایی کند اما واشنگتن شرط آن را تغییر المالکی اعلام کرد و المالکی هم در مقابل دخالت نظامی آمریکا را رد و از تحویل نشدن36 جنگنده F16 به عراق انتقاد کرد.

« هوشیار زیباری» وزیر خارجه سابق عراق گفت: راه حل نظامی به تنهایی کافی نیست و باید بدنبال راه حل های سیاسی ریشه ای باشیم.

چند روز بعد « جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا به بغداد و کردستان عراق رفت و بلافاصله بعداز بازگشت به واشنگتن از دولت انتقالی در عراق سخن گفت که با واکنش محکم نوری المالکی مواجه شد.

« مسعود بارزانی»رییس اقلیم کردستان عراق وهمپیمان واشنگتن نیز بر کناره گیری نوری المالکی از نخست وزیری عراق تاکید کرد.

در یازدهم ماه اگوست گذشته « فواد معصوم» رییس جمهوری عراق، « حیدر العبادی» را مامور تشکیل دولت جدید این کشور کرد.

3 ماه بین اشغال موصل و نخستین حملات هوایی به اصطلاح ائتلاف بین المللی ضد داعش درعراق فاصله افتاد و آمریکا از این فرصت که داعش برای آن فراهم کرد، توانست با نوری المالکی تسویه حساب شخصی کند.

آمریکا دخالت نظامی نکرد مگر اینکه داعش به آستانه کردستان عراق رسید و به تهدیدی برای سرمایه گذاری های غرب در اقلیم کردستان عراق تبدیل شد.

المنار در ادامه گزارش خود تاکید کرد:پیروزهای ارتش عراق و گروه های مقاومت بر تروریسم همچنان ادامه دارد و این در حالی است که حملات جنگنده های ائتلاف تا امروز حتی به آزادسازی یک روستا منجر نشده است.

عراقی ها همواره از قهرمان هایشان در نبرد جرف الصخر که امروز جرف النصر خوانده می شود و معادلات را در میدان نبرد تغییر داد و همچنین از پیروزی ها در دیالی ، جلولاء ، سد العظیم و بیجی سخن می گویند.

در اداره همه نبردها، رزمندگان عراقی به یک ستون مستحکم یعنی سردار قاسم سلیمانی تکیه کرده اند.

تصاویر سردار سلیمانی در میادین نبرد عراق ، « باراک اوباما» رییس جمهوری آمریکا را وادار کرد تا در مقابل میهمان عراقی خود اعتراف کند:« این دشمن من است... آرزو دارم میان افسران آمریکایی همچون او باشند».

المنار در پایان نوشت: نیروهای عراقی و بسیج مردمی تاکنون نیمی از مناطق اشغال شده کشورشان توسط داعش را آزاد کرده و این روند به فروپاشی در صفوف داعش و تبادل اتهام خیانت بین آنها منجر شده است و بعداز آن شاهد تسویه حساب های داخلی در داعش و ارتکاب جنایاتی مانند قتل عام عشیره البو نمر هستیم.

خاورم ** 1324

انتهای پیام /*
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۲/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی