نوشته هایی برای خدمت

نوشته هایی در خدمت انقلاب واسلام که امید است مقبول حضرت حق باشد.

نوشته هایی برای خدمت

نوشته هایی در خدمت انقلاب واسلام که امید است مقبول حضرت حق باشد.

در این سایت ازدست نوشته های بنده و دیگران وهمینطور اخبار و ...استفاده خواهد شد.
محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات


پاسخ کارشناس عالی سیاسی دفاعی کشور به جناب ظریف:

آقای ظریف اگر قدرت بازدارندگی ایران نبود به جای میز مذاکره پشت خاکریز بودیم / گمان کردید 1+5 از سر صلح دوستی با ما سر میز مذاکره نشسته اند!؟

آقای ظریف میدانید ایران اسلامی امروز در بیش از 25 مؤلفه ی مهم نظامی در جهان که عوامل اصلی بازدارندگی هستند، مقام سوم تا دهم را دارا است، آیا این 4 تا توپ و تانک است؟ که شما به راحتی و با لحنی غیر منصفانه آن را بی ارزش تلقی کردید و زحمات طاقت فرسای دلاورمردان عرصه ی تولید نظامی را کم اجر دانسته و گمان کردید که گروه 1+5 امروز از سر صلح دوستی و به دنبال جهانی آرام و امن با ما سر میز مذاکره نشسته اند!؟


به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، سخنان عجیب جواد ظریف در دانشگاه تهران پیرامون تشکیک قدت نظامی ایران با واکنش های روبرو شده است که در همین خصوص دکتر جواد خواجه پور از کارشناسان عالی سیاسی دفاعی کشور با ارسال یادداشتی پاسخ هایی را نسبت به شبهه افکنی ها وزیر امور خارجه کشورمان در مورد وضعیت دفاعی کشور بیان داشته اند که متن این یادداشت در ادامه می آید.

وزیر محترم خارجه جناب آقای ظریف، هیچ فردی منکر دستاوردهای مذاکرات ژنو نیست، جوانان و ملت بزرگ ایران امروز با ترفندهای تبلیغاتی دشمن بیش از هر زمانی آشنا هستند و فریب لبخند دشمن را نمی خورند و هر چه به غلط روند مذاکرات را تحریف کنند و خود را برنده و مانع پیشرفت هسته ای ایران بدانند کسی در ایران باور نمی کند، آقای ظریف اقشار مختلف مردم، امروز خوب میدانند که حتی اگر غرب بر معاهدات خود در ژنو پایبند نباشد و هیچکدام از بندهای معاهده را عملی نکند بازهم این ایران است که پیروز است چرا که ضمن نشان دادن صداقت و صلح طلبی خود به افکار عمومی جهانیان، بهانه را از فتنه جویان آینده در داخل و خارج  ایران گرفته است، دیگر کسی نمیتواند در آینده، هر مشکلی را به گردن تن ندادن به مذاکره بیاندازد، این دستاورد بزرگی است که برکاتش در آینده مشخص می شود. بدانید که ملت قدر فرزندان انقلابش را می داند و انتظار دارد تا در همه ی عرصه ها، بچه های انقلاب جهادگونه برای عزت بیش از پیش ایران اسلامی تلاش کنند.

اما آقای ظریف شما در سخنرانی خود، دوشنبه 12 آذر یعنی کمتر از یک هفته  ی پیش در دانشگاه تهران گفتید که؛ "آمریکا میتواند به یک بمب تمام سیستم دفاعی ایران را از کار بیاندازد!" گفتید که " آیا فکر کردید آمریکا که می تواند با یک بمب تمام سیستم دفاعی ما را از کار بیاندازد از سیستم دفاعی ما می ترسد؟ آیا واقعا به خاطر قدرت نظامی، آمریکا جلو نمی آید؟" راستی اگر این سخنان را بدون گفتن گوینده ی آن در اختیار حتی یک کودک 10 ساله در ایران قرار دهند و بگویند گوینده ی آن را حدس بزن چه می گوید؟ سخن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی؟ سخن وزیر جنگ امریکا و فرانسه و انگلیس ؟

جناب وزیر، این سخنان شما در حالی بیان می گردد که قدرت های جهانی و سازمان های جاسوسی کشورهای غربی تا کنون در گزارش های متعددی به توان بالای سیستم های دفاعی ایران اذعان نموده اند. آقای ظریف شما گفتید که غرب امروز به جای تانک و موشک از مردم ما می ترسد، اما بهتر بود می گفتید از همت بالای مردم ما می ترسد از غیرت و اقتدار جوانان ما می ترسد که علی رغم تمام دشمنی ها و تحریم ها، امروز بالاترین سطوح را در دستاوردهای علمی و تکنولوزیکی و نیز در عرصه ی نظامی اعم از موشک و ماهواره و ماهواره برها و نیز در جنگال و زیردریایی و همچنین در عرصه های جنگ زمینی و بسیاری از سطوح دیگر دفاعی و امنیتی کسب کرده-اند تا آنجا که "تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَاللهِ وَ عَدُوَکُم" یعنی به تعبیر قرآن احدی جرأت نکند به ما تجاوز نماید.

آقای ظریف خوب است بدانید که قدرت بازدارندگی امروز ایران اسلامی شما را به جای پشت خاکریز، سر میز مذاکره نشاند، اما یادتان باشد که 8 سال دفاع مقدس و یک عمر تدارک ناامنی و ترور و خشونت در ایران عزیز،  ما را به جایی رسانده که به جای حمله ی نظامی همانند عراق و لیبی و سودان و بسیاری از کشورهای دیگر سر میز مذاکره می نشینند، شک نکنید که اگر ایران، امروز کشور ضعیفی بود و فقط همانند ابتدای انقلاب به چهارتا تانک و موشک وابسته بود بازهم مثل شهریور 59 به ایران حمله می کردند و با یک بمب تمام سیستم دفاعی ما را از بین میبردند، اما میدانید چرا امروز راضی به مذاکره با دشمن ماهوی و تمام قد خود می شوند؟ چون جوانان دانشمند این مرز و بوم که میراث دار شهدای 8 سال دفاع مقدس هستند زیر آفتاب سوزان در دل بیابان با کمترین تجهیزات، بیش از 2 سال تلاش کردند و سریع ترین موشک زیر سطحی جهان را ساختند، "هوت" همان موشکی است که خبرگزاری فرانسه وقتی می خواهد اعلام کند که بعد از 33 سال از انقلاب ایران،  2 ناو جنگی ایرانی از کانال سوئز رد شدند، مجهز بودن به موشک ناشناخته ی هوت برای این خبرگزاری مهم تر از اصل خبر است.

آقای ظریف میدانید ایران اسلامی امروز در بیش از 25 مؤلفه ی مهم نظامی در جهان که عوامل اصلی بازدارندگی هستند، مقام سوم تا دهم را دارا است، آیا این 4 تا توپ و تانک است؟ که شما به راحتی و با لحنی غیر منصفانه آن را بی ارزش تلقی کردید و زحمات طاقت فرسای دلاورمردان عرصه ی تولید نظامی را کم اجر دانسته و گمان کردید که گروه 1+5 امروز از سر صلح دوستی و به دنبال جهانی آرام و امن با ما سر میز مذاکره نشسته اند!؟

آقای ظریف باید دهلاویه را در سال 60 و تکه تکه شدن جوانان غیرتمندمان را در مقابل تانک های دشمن دیده باشی تا بدانی که چقدر موشک ضدزره دهلاویه که از محکم ترین تانک ها هم نفوذ می کند و حتی تانک مرکاوای صهیونیست ها را هم منهدم میکند، عامل اقتدار و بازدارندگی از تهاجم است. آقای وزیر می دانید چند کشور توان فرستادن ده ها ناوگان مجهز دریایی به اقیانوس ها دارند تا از منافع و تجارت کشورشان حراست کنند و در برابر دزدان دریایی با اقتدار باستند؟ آقای ظریف میدانید و قتی دانشمند روسی پس از قرار گرفتن ماهواره ی امید در مسیر، کلاه خودش را به احترام جوانان دانشمند ما از سر برداشت چه اتفاقی افتاده بود؟ میدانید او از دانشمندان ما چه میدانست که کلاهش را از سر برداشت؟

آقای ظریف میدانید وقتی دکتر جوان ما در علم شیمی برای اقتدار ایران اسلامی در آزمایشگاه سوخت موشک، تکه تکه شد، مادرش با زبان کردی چه گفت؟ آقای وزیر میدانید دانشمندان بزرگ ما و یاران شهید تهرانی مقدم، جان خود را در راه چه دادند و ایران بزرگ امروز به ثمره ی تلاش و ایثار جان آن شهدای بزرگ در عرصه ی موشک های قاره پیما، کجای جهان ایستاده  است؟ می دانید رتبه ی بسیار بالای جنگال برای ایران توسط مؤسسات غربی یعنی چه؟ اینکه با زدن چند دگمه پیشرفته¬ترین پهپادهای آمریکایی خاضعانه می نشینند به چه معنا است و چه سطحی از بازدارندگی را به ارمغان می-آورد؟ و اینکه رئیس جمهور ایالات متحده شخصا می خواهد تا ایران این پهپاد را تحویل دهد مفهومش چیست؟

آقای ظریف خوب است بدانید از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از صد عملیات برای بمب گذاری در ایران در مرزهای کشور خنثی شده و علی رغم هزینه های بسیار دشمنان برای ایجاد ناامنی در کشور، ناکام مانده اند، این یعنی اقتدار امنیتی این یعنی بالا بودن امنیت و قدرت ویعنی بازدارندگی، یعنی به جای حمله باید در کنار تحریم های هوشمند و فلج کننده در قالب گفتگو ایران را در عرصه های بزرگ قدرت مانند هسته ای مهار کرد.

آقای ظریف آن مقاومتی را که شما مهم ترین عامل موفقیت ایران در مسائل هسته ای و به رسمیت شناختن ایران هسته ای توسط غرب دانستید و اشاره کردید، قطعا منظورتان از مقاومت محکم یک جا نشستن و کاری نکردن نبود! آن مقاومت یعنی دستاوردهای علمی، پزشکی، نانوتکنولوژی، هسته ای، و در حد بسیار وسیعی دستاوردهای فضایی و نظامی امنیتی که شما بایستی به جای سخیف جلوه دادن دستاوردهای نظامی امروز ایران عزیز، به پاس خون شهدای دفاع مقدس و نیز شهدای بزرگی که در مسیر اقتدار نظامی امروز ایران، جان فشانی کردند، اصل مذاکره به جای جنگ و پشت میز مذاکره بودن به جای پشت خاکریز قرار گرفتن را حاصل اقتدار نظامی و امنیتی کشور برمی شمردید و خود را مدیون این تلاش ها دانسته و ذکر میکردید که اگر امروز توان بازدارندگی در ایران نبود و این دستاوردهای بزرگ نظامی و امنیتی  نبود ما موفق به مذاکره نمی شدیم و غرب هرگز با کشوری ضعیف و بدون قدرت سر میز مذاکره نمی نشست.

آقای وزیر می دانید پنتاگون یعنی وزارت جنگ ایالات متحده در جدیدترین سند راهبردی خود که از سوی واشینگتن پست انتشار یافت چه ارزیابی از توان نظامی ایران فقط در خلیج فارس ارائه داد و آمریکا و هم پیمانانش را از چه چیزی برحذر دانست؟ موضوع بیش از 2000 مین ضد کشتی که در این سند گفته شده  با سرعتی بی نظیر، قابل کارگذاری  در تنگه هرمز و خلیج فارس توسط ناوگان ایران است چه بود؟ در بخشی از این سند آمده؛ " ایران توانسته است زرادخانه موشک های ضدکشتی بسیار پیشرفته را توسعه داده و نیز ناوگان دریایی و زیر دریایی های خود را افزایش دهد.  سیستم های جدید، به فرماندهان ایرانی اطمینان می دهد که در صورت بروز هر گونه درگیری می توانند به سرعت کشتی های آمریکایی را تخریب کرده و یا به آنها به شدت آسیب برسانند.

دستاوردهای جدید نظامی ایران و آسیب پذیری واشنگتن در نخستین ساعات درگیری ها در خلیج فارس به شدت نگران کننده است". جناب وزیر بازدارندگی یعنی روزنامه ی آمریکایی واشینگتن پست می نویسد: " افزایش قدرت نظامی ایران برای تلافی کردن باعث شده است بسیاری از کارشناسان نظامی درباره عاقلانه بودن استقرار کشتی های هواپیمابر و دیگر کشتی های بسیار گران قیمت در خلیج فارس در زمانی که درگیری قریب الوقوع به نظر می رسد، تردید کنند». بله آقای وزیر وقتی در ماندن بر پله ی نظامی درباره ی یک کشور تردید کنند راضی به مذاکره می شوند، اما این ما هستیم که بایستی مراقب باشیم بر سر این میز چگونه عمل می کنیم.

اما نکته ی آخر را برای همه ی بچه های انقلاب و آنان که پاسداری از آرمان های انقلاب و امام راحل و پاسداشت خون شهدا برایشان مهم است و می دانند که کدام عوامل اقتدار و عزت را پایه گذاری می کند متذکر می شویم، رهبر  فرزانه ی انقلاب این شخصیت تیزبین و همه جانبه نگر که هدیه ی الهی به ملت عزیز ایران و همه ی مسلمانان و آزادی خواهان جهان است در ارتباط مباحث فوق با یکدیگر می فرمایند: "ما به پیروى از تعالیم اسلام، اهل تجاوز و تعرض به این و آن نیستیم؛ اما اهل کوتاه آمدن در مقابل هیچ متجاوزى هم نیستیم. ملت ایران و نیروهاى مسلح آنچنان آماده هستند که گمان و خیال و توهّم تجاوز و تعدى را از سوى دشمنان هم اجازه نمیدهند و با آمادگى خود، با روحیه‌‌‌ى همیشه حاضر و پابه‌‌‌کار خود، آنچنان هیبتى از خود در دل دشمن به وجود آورده‌‌‌اند که آنچه شما در دنیا مى‌‌‌بینید از این حرفهائى که میزنند، در همه‌‌‌ى دنیا حمل بر لاف و گزاف می شود. این آمادگى را باید حفظ کنید، روزبه‌‌‌روز آن را تقویت کنید؛ و بدانید هر حرکت شما براى توانا کردن و معنوى کردن و منتظم کردن نیروهاى مسلح، حسنه‌‌‌اى است که خداى متعال آن را به حساب مى‌‌‌آورد". در دیدار نیروهاى مسلح استان خراسان شمالى‌‌
(1391/7/7)

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۹/۱۶
محمد ره انجام

ظریف

شهدا

نظرات  (۱)

۲۱ آذر ۹۲ ، ۲۱:۳۹ فائزه سعادتمند
ظریف جسارت مقابله با شیطان بزرگ رو داشت، متخصص مذاکره نمیشد!
-
موفقیت چشم نواز(!!!)ژنو، این امر رو بر ایشون مشتبه کرده که در مورد همه مسائل صاحب نظر هستن.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی